Po zwycięstwie Fernando Alonso w Grand Prix Wielkiej Brytanii, w ekipie Ferrari zapanował bojowy nastrój przed kolejnymi rundami mistrzostw, to samo podejście zdaje się mieć wicemistrz świata z sezonu 2008.
Brazylijczyk – mimo, że nie spisuje się w tym sezonie najlepiej – nie traci wiary w swoje umiejętności i zapowiada prawdziwą walkę z Red Bullem już podczas nadchodzących wyścigów. Pomóc Ferrari ma w tym lepsze obchodzenie się F150 z twardą mieszanką. Zespół rzekomo rozwiązał ten problem podczas ostatniego Grand Prix na Silverstone.„Podczas kilku ostatnich Grand Prix nasze tempo podczas wyścigu było lepsze niż te z kwalifikacji. Jednak na Silverstone szybcy byliśmy zarówno w sobotę, jak i niedzielę” – powiedział Massa.
„Podczas pierwszego segmentu sesji kwalifikacyjnej skończyłem trzeci jadąc na twardszej mieszance i to udowadnia, że samochód jest naprawdę konkurencyjny. Jestem przekonany, że te poprawki postawią nas w dobrej sytuacji przed drugą częścią sezonu” – dodał.
Brazylijczyk podzielił się również wrażeniami dotyczącymi reszty bieżącego sezonu: „Moje doświadczenia z 2008 i Kimiego [Raikkonena] z 2007 pokazują, że wszystko jest możliwe. Nawet jeśli ten sezon będzie trudny, to Vettel może popełnić jeszcze wiele błędów.”
16.07.2011 11:02
0
Forza Massa :D
16.07.2011 11:10
0
dawaj białasie
16.07.2011 11:36
0
Niech sie tak nie cieszy bo od nastepnego wyscigu dyfuzor bedzie dmuchany tak jak wczesniej, a ferrari w tej kwestii zostaje wyraznie w tyle. Smiesza mnie zawsze te optymistyczne nastroje w tym zespole. Maja najwiecej kasy, najlepsze fabryki, a przez ostatnie lata nie wymyslili nic przełomowego poza 7 stopniowym odchyleniem silnika.
16.07.2011 11:47
0
3. A co wymyśliła innego konkurencja w ciągu ostatnich kilku lat? - Ferrari- odchylenie silnika, nowoczesne felgi ze specjalnymi nakrętkami, uginające się skrzydło (tu nie wiadomo kto pierwszy wpadł, bo u obu zespołów pojawiły się w tym samym czasie) - RBR - dmuchany dyfuzor, uginające się skrzydło, zawieszenie Pull-Rod - McLaren - kanał F i zawieszenie, ale to już wcześniejsze lata - Mercedes (Brawn GP) - podwójny dyfuzor - Renault - "odwrócony" wydech Może o czymś nie pamiętam, ale każdy zespół ma podobną ilość innowacji, jedne większe inne mniejsze. A zakaz pompowania dyfuzora na Silverstone nie dawał wiele, bo on i tak prawie cały czas pracował.
16.07.2011 12:00
0
4.Renault najwiecej straciło na zakazie dmuchania. Momentami Pietrov scigał sie z Kovalainenem. Zapomniałes o kanale f wymyslonym przez Mcl.
16.07.2011 12:02
0
sorki nie doczytałem
16.07.2011 12:08
0
Miejsca Felipe Massy w GP, które odbywały się na Nürburgringu, w których brał udział. W nawiasie zespół, który w danym sezonie reprezentował. Sezon 2002: 6. miejsce (Sauber) Sezon 2003: nie startował (kierowca testowy Ferrari) Sezon 2004: 9. miejsce (Sauber) Sezon 2005: 14. miejsce (Sauber) Sezon 2006: 3. miejsce (Ferrari) Sezon 2007: 2. miejsce (Ferrari) Sezon 2009: 3. miejsce (Ferrari)
16.07.2011 12:10
0
Zakaz dmuchania własnie bardzo duzo zmieniał, bo akurat wtedy, kiedy przyczepnosc była najbardziej potrzebna, czyli na dohamowaniu i w momencie wejscia w zakret, wtedy dyfuzor nie był w pełni wykorzystywany. Sorry za post pod postem.
16.07.2011 12:45
0
4. Polak477. Historia się kłania. Tak w skrócie, zawieszenie Pull-Rod zostało zastosowane w latach 70, dmuchany dyfuzor, nowością? pierwsze słyszę, bo to lata 80. Uginające się skrzydło, chyba masz na myśli użycie w formule, bo na ogół to żadna nowinka. Podwójny dyfuzor to chyba też odległe lata, a co do felg z nakrętkami, łaaał.
16.07.2011 16:50
0
Jest mnóstwo rozwiązań, o których nie wiemy. . . Moim zdaniem miarą innowacyjności jest czas okrążenia.
16.07.2011 17:10
0
8. Kwestionujesz osiągnięcia ferrari i ich potencjał? Wiesz o czymś o czym inni nie wiedzą?
16.07.2011 18:13
0
9. Zawieszenie Pull-Rod nie było używane od 20 lat i to RBR wymyślił, żeby do niego powrócić (pamiętaj, że piszemy o ostatnich latach), co dało im pewną przewagę nad zespołami korzystającymi dalej z Push-Rod, chociaż ciężko wskazać co jest lepsze. Dmuchany dyfuzor sam w sobie był używany, lecz nie w ten sposób co jest teraz. Tak ogólnie to były lata 90, ale ok, używany był faktycznie, ale zwykły "blowing diffuzer", w tej chwili mamy tak zwany "Blowing off-throttle diffuzer", czyli jakby kontynuację pomysłu Renault z 2004 roku. W języku polskim nie ma tej różnicy, ewentualnie można dodać przy zamkniętej przepustnicy, jednak w języku angielskim dodaje się zamkniętą przepustnicę. Oczywiście w tym przypadku RBR nie było jedynym zespołem, który wpadł na to, żeby znowu do tego powrócić, ale jako pierwsi wymyślili dmuchanie z zamkniętą przepustnicą. Nie wiem skąd pomysł, żebym nie mówił o F1? W F1 jest to nowinką, bo F1 od dawna ma przepis zakazujący używanie odkształcających się elementów, więc w teorii nie można takich używać, jednak RBR i Ferrari znaleźli wtedy sposoby na obejście tych przepisów. Podwójny dyfuzor to modyfikacja efektu przyziemienia, jednak jest to nowość. Wiesz, swojego czasu była niezła afera z felgami Ferrari, więc można to potraktować jako ciekawostkę. Podsumowując, chciałeś tak po prostu się do mnie przy**ć pod pretekstem historii mimo tego, że powiedziałem o nowościach jakie wprowadzano w ostatnich latach, tylko nowości w znaczeniu zmian względem poprzednich sezonów.
16.07.2011 20:37
0
12. "Zawieszenie Pull-Rod nie było używane od 20 lat i to RBR wymyślił, żeby do niego powrócić", aha to według ciebie coś co już było i do tego się wraca jest nowinką, bo zostało przywrócone, dobrze zrozumiałem? "znaleźli wtedy sposoby na obejście tych przepisów", obejście przepisów aby znaleźć sposób na uzyskanie efektu, który jest zakazany i był znany, kiedy nie był zakazany to nowinka hmmm... w sumie tak. "Nie wiem skąd pomysł, żebym nie mówił o F1?" A gdzie ja coś takiego napisałem? A co do ostatniego zdania i podsumowując, to mówisz o innowacjach czy o tym co zostało wprowadzone/unowocześnione w poprzednich kilku/kilkunastu latach? Dla mnie pomysł innowacji jest podstawą i liczy się kiedy został wprowadzony(bo myślałem, że o tym mowa), a nie kiedy powtórnie np. przywrócony.
17.07.2011 14:19
0
Ja mam pytanie. Co to jest to 7-mio stopniowe odchylenie silnika?
17.07.2011 15:15
0
Pull Rod jest stary jak F1, podobnie ze 30lat ma dmuchany dyfuzor....nowinki, że hej!
17.07.2011 17:24
0
Dyskusja o pojęciach. A ja bym proponował polskie nazewnictwo w wypadku wahaczy pchanych i wleczonych/ciągnionych.
18.07.2011 20:07
0
Taki RB niby mocny, a wlasnego silnika nie ma... Niech teamy same wszystko tworza, a nie silniki biora od firmy X, reszte rzeczy od firmy Y (nie uwzgledniam opon oczywiscie). Wtedy zobaczymy gdzie bedzie RB, a gdzie Ferrari.
19.07.2011 19:53
0
A kiedy Liuzzi bedzie przepowiadał dobrą formę HRT
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się